24 września, 2021

Czy bieganie jest zawsze dobre na potencję?

Wielu mężczyzn, którzy aktywnie uprawiają sport lub dopiero zaczynają z nim poprawiać swoje zdrowie, zastanawia się, jak bieganie wpływa na potencję. Ale jest tu wiele subtelności: wpływ biegania zależy od indywidualnych cech organizmu, czasu trwania treningu, poprawności wybranego tempa i wielu innych czynników. Przy odpowiednim schemacie treningowym i przestrzeganiu wszystkich zasad bieganie na potencję jest bardzo przydatne, a pierwsze widoczne efekty widać już po kilku tygodniach regularnego treningu.

Dlaczego bieganie jest przydatne dla mężczyzn?

Regularna aktywność fizyczna ma ogólny wpływ wzmacniający na organizm mężczyzny w każdym wieku. Uprawianie sportu jest szczególnie ważne dla tych, którzy prowadzą nieaktywny tryb życia, często pozostają w jednej pozycji, ponieważ to powoduje stagnację w narządach miednicy – jedną z najczęstszych przyczyn spadku potencji.Trudno przecenić korzyści płynące z biegania na potencję i ogólny stan zdrowia mężczyzny. Bieganie pozwala się zmieniać, nie myśleć o problemach, łagodzi skutki stresu i zmęczenia psychicznego. Również ten rodzaj aktywności fizycznej zwiększa witalność i nastrój, dodaje człowiekowi pewności siebie.

Dlaczego bieganie jest niebezpieczne dla potencji?

Niestety bieganie nie zawsze jest dobre na potencję. W niektórych przypadkach może przynieść odwrotny skutek lub mieć negatywny wpływ na ogólne samopoczucie i zdrowie mężczyzny. Najczęściej jest to spowodowane niewłaściwie dobraną intensywnością ćwiczeń, zbyt gwałtownym wzrostem obciążeń lub obecnością jakichkolwiek poważnych chorób.

Ponadto niebezpieczeństwem jest bieganie z częstymi i nadmiernie długimi dystansami. Prowadzą do wyczerpania organizmu, zmęczenia, pogorszenia pracy układu nerwowego, hormonalnego, sercowo-naczyniowego. Intensywna aktywność fizyczna niekorzystnie wpływa również na jakość nasienia: pojawia się wiele zdeformowanych plemników, zmniejsza się ich liczba i ruchliwość. Biegając na długich dystansach, mężczyzna zużywa dużo energii. Kortyzol po jego wyczerpaniu zużywa energię z tkanki mięśniowej. Ta reakcja jest bardzo szkodliwa nie tylko dla genitaliów, ale także dla całego organizmu.

Krótkie i długie dystanse biegania a potencja

  • Ma również znaczenie, jak biegasz: wolno na długich dystansach lub szybko na krótkich dystansach. W pierwszym przypadku obciążenie wszystkich narządów i układów jest mniejsze, uwalniane jest mniej męskich hormonów i więcej kortyzonu, który działa przeciwnie do testosteronu.
  • Z drugiej strony bieganie sprintem i przeszkodami zwiększa syntezę testosteronu. Ale jednocześnie taki bieg jest przydatny tylko dla tych, którzy mają wysoki poziom sprawności fizycznej, ponieważ w tym przypadku znacznie wzrasta obciążenie organizmu, zwłaszcza układu sercowo-naczyniowego.
  • Jeśli podczas biegu czujesz się gorzej: osłabienie, mrowienie w boku, zawroty głowy, duszność, ból lub pieczenie w klatce piersiowej, duszący kaszel, to jak najszybciej idź na krok. Gdy poczujesz się lepiej, a negatywne reakcje ustąpią, możesz kontynuować bieganie, ale jednocześnie znacznie zmniejszyć tempo.

Czy jogging może negatywnie wpłynąć na zdrowie seksualne mężczyzn?

Jak każda aktywność fizyczna, bieganie jest dobre dla zdrowia mężczyzn. Jednak trening biegowy może nie tylko pomóc, ale i zaszkodzić:

  • Profesjonalny bieganie powoduje nadmierny wysiłek i spadek ciśnienia krwi, pogarszając stan ogólny i zmniejszając libido.
  • Negatywne konsekwencje mają też leki anaboliczne przyjmowane przez profesjonalnych biegaczy. Powodują zaburzenia hormonalne, zaburzając produkcję testosteronu.
  • W obecności chorób przewlekłych i przeciwwskazań niewłaściwe i nieregularne czynności prowadzą do pogorszenia pracy głównych układów organizmu, w tym układu rozrodczego.
  • Kiedy ćwiczysz zbyt dużo, poziom testosteronu zaczyna gwałtownie spadać, więc przepracowanie może przynieść odwrotny skutek?

Na początku najlepiej trenować z trenerem lub instruktorem. Dobierze optymalny schemat, który przyniesie maksymalne korzyści i minimalną szkodę, poprawi samopoczucie. Na przykład ludzie często niewłaściwie oddychają podczas biegania, co bardzo obciąża serce. A to jest niebezpieczne dla zdrowia. Eksperci zauważają również, że aby uzyskać maksymalne korzyści z biegania na potencję i dla ogólnego stanu zdrowia, zajęcia powinny odbywać się regularnie, niezależnie od nastroju i pory roku. W ciągu tygodnia od zaobserwowania takiej regularności poczujesz chęć biegania, przegapisz ją, jeśli nie będziesz trenować.