Zorganizowanie wydajnego i przede wszystkim efektywnego treningu to podstawa zarówno na etapie budowania masy mięśniowej, jak i redukcji tkanki tłuszczowej. Jeśli chcesz osiągnąć w krótkim czasie zamierzone efekty, koniecznie zastosuj się do kilku wskazówek Piotra Szpiczaka. Gwarantujemy, że w ten sposób Twoje treningi staną się przyjemniejsze, a efekty Twojej pracy będą szybciej widoczne, szczególnie jeśli chodzi o sylwetkę.

Trening dla sportowców – ćwicz jak Piotr Szpiczak!

Trening a’la Piotr Szpiczak to taki, który przede wszystkim wykorzystuje wszystkie partie mięśniowe – zaczynając od barków, całych rąk, klatki piersiowej, a kończąc na łydkach. Śmiało można powiedzieć, że taki trening obwodowy dla sportowców, który jest polecany przez Piotra Szpiczaka trwa nawet do 3 godzin na jednej sesji na siłowni. Warto jednak zdecydować się na taką aktywność fizyczną, która pomoże Ci w osiąganiu celów na siłowni. Oto kilka ćwiczeń, które są szczególnie polecane przez tego sportowca:

  • wyciskanie sztangi leżąc,
  • podnoszenie hantelków siedząc,
  • unoszenie rąk ze sztangą przed siebie,
  • podciąganie na drążku,
  • pajacyki,
  • wiosłowanie na maszynie,
  • przysiady z ciężarem na barkach,
  • martwy ciąg,
  • i wiele innych…

Jeśli chcesz być tak duży, jak Piotr Szpiczak i mieć naprawdę masę siły, koniecznie stosuj się do tych zaleceń podczas treningu. Mimo iż ćwiczenia będą trwać nieco dłużej to jednak efekty również będą wysoce zadowalające.

Pamiętaj! Odpowiednia technika ćwiczeń na siłowni to nie wszystko. Ważny jest także sposób oddychania. Sprawdź w tej kwestii wpis: Prawidłowy oddech – jedna z podstaw zdrowia.

Trening na siłowni a żywienie – zalecenia strongmana Piotra Szpiczaka

Kiedy ćwiczysz na siłowni tak wydajnie, jak Piotr Szpiczak, potrzebujesz też sporej dawki witamin, minerałów oraz białka. Co jednak w sytuacji, kiedy sportowiec jest wegetarianinem? Wtedy warto poszukać alternatywnych źródeł białka, które pozwolą na szybsze osiąganie celów i utrzymywanie efektów morderczych ćwiczeń na siłowni przez dłuższy czas.

Sprawdź: Roślinne źródła białka.

Według Piotra Szpiczaka warto spożywać wszystkie produkty żywnościowe, które zawierają w sobie liczne składniki odżywcze – niezależnie od tego czy są pochodzenia zwierzęcego, czy roślinnego.