Zdrowe żywienie oraz zbilansowane posiłki w ciągu dnia to kluczowa kwestia, aby móc zbudować naprawdę idealną sylwetkę wraz z siłą fizyczną. Chcesz dowiedzieć się, jak robi to strongman i sportowiec Piotr Szpiczak? To proste! Ten specjalista daje jasne wskazówki na temat tego, co robić, by żyć zdrowo i jednocześnie osiągać zamierzone efekty podczas ćwiczeń na siłowni i nie tylko. W poniższym wpisie znajdziesz kilka ciekawych wskazówek udzielanych przez samego sportowca Piotra Szpiczaka.

Żywienie w trakcie budowania masy mięśniowej według Piotra Szpiczaka

Strongman Piotr Szpiczak wskazuje, że żywienie podczas treningów i budowania masy to kluczowa kwestia. Jeśli chcesz lekko przybrać na wadze i zbudować tkankę mięśniową, koniecznie spożywaj jak najwięcej białka i węglowodanów. Oczywiście wszystko zgodnie z normami, aby nie przesadzić i po prostu – nie zalać się tkanką tłuszczową. Według tego sportowca kluczowa jest zbilansowana dieta. Stawiaj na 5 posiłków dziennie, które dostarczą Ci odpowiednią dawkę kalorii. W przypadku sportowców budujących masę mięśniową zapotrzebowanie organizmu na kalorie może sięgać nawet do 3000 kcal. 

Sprawdź też: Zalecenia żywieniowe dla sportowców sylwetkowych.

Pamiętaj jednak, że posiłki muszą być też zbilansowane. Wybieraj sprawdzone źródła białka, aminokwasów oraz węglowodanów, a na pewno szybko osiągniesz zamierzone efekty. Stosując się do podstawowych porad Piotra Szpiczaka, będziesz w 100% zadowolony, a po dłuższym stosowaniu diety poczujesz się także lepiej – fizycznie i psychicznie.

Mięso a treningi kulturystyczne – co na to Piotr Szpiczak?

Sportowiec światowej sławy Piotr Szpiczak jasno wskazuje, że spożywanie produktów mięsnych podczas budowania tkanki mięśniowej, jak i na redukcji jest kluczowe. Warto jednak wybierać tylko dobre mięsa niezawierające wody oraz zbędnego tłuszczu. To dobre źródło białka, które jest przecież budulcem dla ciała człowieka, a głównie mięśni.

To ciekawe: Czerwone mięso – czy to prawdziwy superfood?

Teraz już znasz niektóre porady Piotra Szpiczaka dla kulturystów – zarówno początkujących, jak i zaawansowanych poszukujących nowych metod żywienia, które przyniosą zadowalające efekty.