Kulturyści oraz inne osoby aktywne fizycznie są mocno narażone na wszelkiego rodzaju urazy, które mogą w niektórych przypadkach być trudne do wyleczenia. Jeśli chcesz uniknąć ewentualnych kontuzji lub dowiedzieć się, jak sobie z nimi radzić, koniecznie sprawdź kluczowe wskazówki sportowca Piotra Szpiczaka.

Jak uniknąć kontuzji na siłowni? Porady według Piotra Szpiczaka

Najpopularniejsze urazy na siłowni to takie, które występują w obrębie klatki piersiowej, mięśni rąk oraz ud. To właśnie te partie mięśniowe są najbardziej eksploatowane podczas treningów, a więc najmocniej narażone na wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub kontuzje. Bardzo intensywnie ćwiczysz na siłowni i nie wiesz, jakie metody działania będą najmniej inwazyjne dla mięśni? W tym przypadku Piotr Szpiczak wskazuje, że warto wykonywać ćwiczenia ogólnorozwojowe, a nie takie, które wymagają izolacji konkretnych mięśni.

Sprawdź też: Kiszonki – dlaczego warto je jeść?

Jeśli chcesz uniknąć kontuzji na siłowni w postaci np. urazów mięśni, koniecznie zadbaj o zdrową i zbilansowaną dietę. Dzięki temu unikniesz ewentualnych urazów, a w razie ich wystąpienia znacznie szybciej wrócisz do pełnego zdrowia i dalszych treningów. Kontuzje oraz skurcze mięśni są spowodowane najczęściej niedoborami magnezu i witamin w organizmie. Wszelkie niedobory możesz uzupełnić poprzez suplementy witaminowe oraz takie zawierające magnez. Ich regularne stosowanie według wielu specjalistów dietetyki oraz Piotra Szpiczaka jest kluczowe, aby unikać ewentualnych kontuzji i skurczów mięśni podczas ćwiczeń.

Skurcz mięśni – co zrobić, by zredukować ból?

Kiedy już nabawisz się ewentualnej kontuzji lub mocnych skurczy mięśni, koniecznie zastosuj się do kilku kluczowych porad, a mianowicie:

  • zimne lub ciepłe okłady w miejscach skurczu,
  • mocny masaż mięśni, które uległy skurczom.

Piotr Szpiczak to sportowiec, który przez wiele lat swojej kariery był mocno narażony na kontuzje oraz ewentualne skurcze. Warto stosować się do jego porad, aby mieć pewność, że ewentualne skurcze mięśni szybko ustąpią i nie będą powodować dalszych kontuzji, które uniemożliwiałyby korzystanie z siłowni.

W kwestii kontuzji ważne jest też żywienie. Sprawdź w tym celu artykuł: Liczba posiłków – czy faktycznie ma znaczenie?

Kiedy zdrowo się odżywiasz redukujesz ryzyko kontuzji i skurczów mięśni, które powodowane są nie tylko przetrenowaniem, ale także niedoborami wapnia i magnezu.